WIZYTA W INSTYTUCIE FIZYKI JĄDROWEJ W KRAKOWIE

W ramach zajęć z projektu Moc Możliwości młodzież uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych w Instytucie Fizyki Jądrowej w Krakowie. Zajęcia były niezwykle ciekawe. Widzieliśmy między innymi lewitujące magnesy w temperaturze ciekłego azotu, dowiedzieliśmy się też, jak badać stare chińskie wazy.

   

CO TO JEST PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ?

Co to jest przedsiębiorczość?
Od takiego pytania rozpoczęło się spotkanie uczniów klas VII i VIII z p. Adamem Moszyńskim oraz z p. Michałem Szporem – trenerami biznesu, którzy opowiedzieli uczniom o swojej drodze zawodowej i tym samym o swoim sposobie na „przedsiębiorczość”. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zdefiniowania określenia "co to znaczy być przedsiębiorczym” oraz przedstawienia definicji „przedsiębiorczości” z perspektywy nastolatka.
Spotkanie było wstępem do większego przedsięwzięcia planowanego dla klas VII-VIII, które prowadzone będzie w formie Open Space i oczywiście będzie dotyczyć szeroko pojętej przedsiębiorczości.

 

KOŁO MŁODEGO EINSTEINA -ZAJĘCIA TWORZENIE GRY MATEMATYCZNEJ

Podczas czterech następujących po sobie zajęć uczestnicy koła mieli za zadanie stworzyć samodzielnie według własnego pomysłu grę matematyczną. Nie było ograniczenia dotyczącego rodzaju gry. Wszyscy uczestnicy zdecydowali się jednak na grę planszową. Otrzymali do ewentualnego wykorzystania w grze różne ciekawe łamigłówki i zadania. Większość chętnie skorzystała z proponowanych zagadek. Zadania wymyślali też samodzielnie. Każda drużyna miała obowiązek stworzyć i zredagować regulamin i zasady swojej gry oraz wymyślić jej nazwę. Zabawa była świetna, a najciekawsze były późniejsze rozgrywki i zamienianie się wykonanymi grami w celu ich rozegrania. Gry wyszły rewelacyjnie, a na szczególną uwagę zasługuje  walor plastyczny każdej gry.


ZDROWY PRZEDSIĘBIORCZY

Bycie przedsiębiorczym przejawia się praktycznie we wszystkich dziedzinach życia. Jak zadbać o siebie i sówj organizm? W dniu 17.12 i 18.12.2019r- uczniowie oglądali film dotyczący piramidy żywienia i wartościowego odżywiania dla lepszej koncentracji i nauki, a także zdrowia. Wykonaliśmy krzyżówkę, której hasło było stworzone z produktów, które były "przez nas zatwierdzone" jako mogące znajdować się w sklepiku szkolnym. Na zakończenie w podgrupach, tworzone były przepisy na smaczne i kolorowe dania ze zdrowych produktów.


KOŁO DOŚWIADCZALNO -EKSPERYMENTALNE W DZIAŁANIU

Na zajęciach przyrodniczego koła eksperymentalno- doświadczalnego dzieci z klas 1-3 i 4-6 poznawały zjawiska : magnetyczne, optyczne oraz   napięcia powierzchniowego. Wykonywały zadania dotyczące kierunków świata. Doświadczalnie sprawdzały na czym polega: kohezja, wyporność i równowaga. Budowały własny areometr.

 

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły